Предстоеше ни сблъсък с другото лице на Рим – това на крадците

Пристигнахме на гарата и решихме да хапнем по пица на парче (което беше много вкусно) и да изпием по капучино преди да решим за колко часа да си купим билет за влака. И докато се смеехме и обсъждахме хубавото си изкарване във Вечния град, изведнъж един човек от нашата компания каза, че портфейлът му го няма… Няма да изпадам в излишни подробности, само ще ви предупредя:

В Рим се краде! Краде се много. Сигурно сте го чували и си мислите, че точно на вас няма да се случи, но това не пречи да бъдете внимателни. Особено, когато пътувате в Италия.

Ние така и не разбрахме кой, кога, къде и как е извършил обира. Това може да е станало навсякъде – още пред Колизеума или вътре в него, в метрото, на някой от ескалаторите или на гарата. Портфейлът на „жертвата“ беше сложен в чантичка, която той носеше през рамо. Закопчана с цип. Почти постоянно ръката му е била върху нея. И въпреки това го обраха. Незабелязано.

По-лошото в случая е, че всички джобни пари, с които той разполагаше бяха изтеглени в кеш и в портфейла му, заедно с личната карта, дебитни и кредитни карти. И от всичко това нямаше и следа.

Съветвам ви при пътувания да държите на отделни места парите и документите си. За всеки случай, освен лична карта, носете си и международен паспорт, който също съхранявайте на отделно място. И не на последно място – не носете всичко в кеш – дръжте парите и дебитната или кредитната си карта на различни места. И най-важното: бъдете много внимателни!

Добрата новина в тази история е, че останалата част от компанията ни разполагаше с достатъчно пари, както и с дебитни карти, така че нямаше да допуснем остатъкът от пътешествието ни да бъде помрачено от този инцидент. Лошата новина беше, че ограбеният вече нямаше лична карта, не си носеше и международен паспорт. Тоест, нямаше как да излети от Венеция за България няколко дни по-късно.

Трябваше да действаме бързо

След като говорихме с един от полицаите – карабинери на гарата, той само поклати рамене и каза, че това, което можем да направим е да подадем заявление, че сме ограбени в някой полицейски участък, но най-добре да забравим за парите.

По-важното в случая беше да се обадим на българското посолство и да разберем как нашият човек да се сдобие с нов документ за самоличност. Намерихме в интернет телефона на българското посолство в Рим и се обадихме на дежурния номер. Беше неделя, смрачаваше се и няколко часа по-късно трябваше да се настаним в предварително резервиран и платен апартамент във Флоренция…

От посолството любезно ни обясниха, че единственият вариант на нашия ограбен приятел да се върне в България след няколко дни, е да отиде на място в посолството, да заплати сумата от 50 евро и да му бъде направен временен пасаван. Това става в рамките на няколко часа, само че в работен ден. На нас обаче не ни се оставаше повече в Рим, нямахме и излишни пари за хотел тук, още повече, че вече бяхме заплатили нощувките си във Флоренция. Така че, решихме да заминем и в някои от следващите дни приятелят ни да се върне в Рим и да оправи нещата си в посолството.

италия-кметство-рим
Кметството на Рим
Рим – Флоренция

Най-накрая решихме да си купим билет за влак. Вариантите тук са два – пътуване с държавните железници на Италия – с обикновен влак или с високоскоростен. Вторият вариант е пътуване с влак-стрела от италианските частните железници, които са собственост на шефа на Ферари и са повече от бързи и удобни.

Хубавото при високоскоростния влак е, че освен много луксозен, той пести време, защото се движи със средна скорост между 200 и 300 километра в час. Лошото е, че билетите за него за много скъпи, когато се купуват в последния момент. Ако се сдобиете с тях предварително и онлайн, цената може да ви излезе само 10 или 15 евро. В последния момент обаче може да достигне и до 40, 50 евро и нагоре. Впрочем, същото се отнася и за пътуване с обикновените италиански влакове. Това бяха неща, които не бяхме предвидили.

италия-флоренция
По уличките на Флоренция

Така или иначе преглътнахме парите, които ще изхарчим и се наредихме на една от машините за билети. И още една изненада – следващият влак-стрела тръгваше късно вечерта, а цената на обикновения влак, който отпътуваше за Флоренция след около час и с който щяхме да пътуваме близо 4 часа, вместо 60-те минути със скоростния, ни се видя прекалено висока – вече беше над 40 евро за билет.

Решихме да проверим вариант с автобус. Автогарата се намира в непосредствена близост до гарата и се оказа, че следващият рейс за Флоренция тръгва след половин час. И при автобусите, ако си закупиш билет няколко дни по-рано, цената му е ниска – едва 7-10 евро. В последния момент вече беше над 20 евро, но и това ни се видя добре. Купихме си билети и след малко потеглихме.

Италианските автобуси са чисти, нови и удобни. Вътре имат тоалетна, безплатен интернет и стюард, от когото можеш да си поръчваш храна и напитки. Магистралите и пътищата в Италия са чудесни и след около 3 часа и половина най-накрая пристигнахме във Флоренция. Беше малко след 10 часа вечерта…

Чао, Флоренция

Столицата на Тоскана е един от най-красивите градове, които някога съм виждал. Същевременно величествен и уютен, спокоен и динамичен. За разлика от Рим, градът е много по-чист, подреден и компактен.

Флоренция е „люлката“ на ренесанса и неокласицизма в Италия. Ние разполагахме с три дни да й се насладим. Беше късно вечерта и веднага се отправихме към наетия, този път през Booking апартамент. Той се намираше в хубав административен район близо до центъра. Хванахме автобус от автогарата и след 15-20 минути стигнахме. Нашият хазяин, който бяхме предупредили за премеждията, през които преминахме, ни очакваше, за да ни даде ключовете. Апартаментът беше доста изискан – просторен и уютен, в ретро-стил, съвсем в духа на Флоренция. Нощувката на човек тук ни излезе по около 25 евро на вечер.

florencia-view
Флоренция е сред бижутата на Италия
Закуска за вечеря

До самия вход на кооперацията ни имаше джелатерия, която работеше от рано сутринта до късно вечерта. В нея освен меко казано уникални кафе и сладолед, се предлагаха и всякакви прясно изпечени закуски. Бяхме толкова изморени тази вечер, че нямахме сили да търсим нито ресторант за хранене, нито супермаркет за пазаруване. Хапнахме по нещо набързо в джелатерията, подсладихме се със сладолед, качихме се в апартамента и спахме като пребити.

Следващите дни във Флоренция бяха страхотни. Наслаждавахме се изцяло на града, обикаляхме тесните му улички, любувахме се на замъците и на катедралите, на мостовете и на река Арно. Впрочем, 70 процента от световното изкуство се намира в Италия. А 40% от него е във Флоренция. Очите ни не спираха да поемат изкуство, а устите ни се наслаждаваха на вкусна италианска храна, много сладолед и хубаво вино. Пиршество на сетивата, откъдето и да го погледнеш.

1 2 3 4

3 Comments

1. Едва седмица за такова пътешествие е малко, поне седмица трябва да се отдели на всеки един от градовете

2. Станимира Reply

Не е случайно, че Рим е Вечният град. Отидеш ли веднъж, ще искаш пак и пак и пак