2023 година ми донесе много пътувания, някои от тях бяха до любими дестинации, а други до нови места, където срещнах много нови хора, различна култура, богата история и спираща дъха природа.

1. Дъблин

Посрещнах 2023 година в ирландската столица Дъблин. Това беше едно много различно пътуване, което продължи по-малко от едно денонощие. На 31 декември следобед кацнахме в Дъблин, разходихме из столицата, посетихме дестилерията на Jameson, след което се насочихме към известните пъбове, сред които The Temple bar.

Малко преди полунощ последвахме тълпата, за да наблюдаваме фойерверките, но се оказа, че те са били отменени в последния момент. След като посрещнахме новата 2023 година се върнахме в един от пъбовете, където останахме още няколко часа.

В 4 часа отново бяхме на летището, тъй като в 6 часа ни беше полетът обратно. Със сигурност беше едно много различно пътуване, но си заслужаваше.dublin дъблинdublin дъблинdublin дъблин

2. Лондон

В края на януари посетих Лондон, където останахме три дни. Посетихме някои от най-популярните забележителности в британската столица.

Загубихме и близо час в чакане на опашка за снимка пред емблематичния уличен телефон в близост до Биг Бен.

3. Милано

През месец март посетих Милано за първи път. Прекарахме два дни във втория по-големина град в Италия, но и останахме разочаровани от пицата.

По време на пътуването бях болен с висока температура, но все пак успях да посетя основните туристически забележителности, качихме се на покрива на Дуомото и разгледахме лозето на Леонардо, което към днешна дата е купено от милиардера Бернар Арно, който го затвори за туристи.милано milanoмилано milano

4. Бергамо

Бергамо не е само летище и врата към Милано, но и страхотно градче, което на мен ми хареса много повече от Милано. Може би защото имам сантимент към старинните градчета, тесните улички и типичната за онова време архитектура. Препоръчвам това градче!

5. Подземна мина Унирея, Румъния

В същия месец се отправихме на кратко пътуване в северната ни съседка до подземната мина Унирея. Част от големите мини в Румъния са превърнати в туристически атракции, в които може да карате бъгита, да плавате с лодка, да се качите на виенско колело. Унирея е сред популярните мини.

По време на това пътуване посетихме и близкия град Плоещ, който се оказа доста модерен и очарователен. мина унирея mina unirea

6. Братислава

В първите дни на април отскочих до столицата на Словакия Братислава. Това соло пътуване беше като бързо уикенд бягство. Вече съм бил в Братислава, посещавал съм всички забележителности, но въпреки това си заслужаваше да дойда отново. Градът е сред подценяваните европейски столици.

bratislava братислава7. Истанбул

В края на април пък отскочихме до Истанбул по покана на Alexandra Travel. Тъй като съм посещавал основните забележителности в турския мегаполис този път решихме да се втурнем като местните, без да бързаме. Извървяхме близо 50 километра през тези няколко дни, тъй като трафикът беше кошмарен и предпочетохме да вървим като местните.

Посетихме някои от популярните кафенета и заведения, но времето не стигна да стигнем до всички предварително начертани места. Истанбул наистина е огромен.кафе истанбул

8. Бари

В първите дни на юни се върнахме в Италия, за да разгледаме един друг регион – Пулия. Кацнахме в Бари, който беше и нашата отправна точка. Пулия е популярна със своята паста и опитахме различни видове. Посетихме основните забележителности, както и катедралата, която е символ на града, където са мощите на Свети Никола Чудотворец, светецът който бе превърнат в Дядо Коледа.  бари bari

9. Матера

Позорът на Италия в миналото беше сред градовете, които исках да видя. Посетихме го с влак от Бари и останах изключително впечатлен. матера matera

10. Лече

Някои свързват Лече с Валери Божинов, други с невероятната архитектура, но за мен остава града, в който ядох най-вкусната пица Маргарита, която беше огромна. Това със сигурност е един от най-красивите градове в тази част на Италия и си заслужава да бъде посетен.пица

11. Полиняно а Маре и Монополи

Това градче е създадено, за да бъде звезда в Инстаграм. Всеки един метър от стария град е като декор за най-хубавите ви снимки. Слязохме и на популярния плаж и дори влязох в морето, въпреки че водата беше изключително студена за месец юни.

Съвсем близо до Полиняно а Маре се намира и градчето Монополи, което също посетихме. То е малко рибарско селище, но ако имате време може да загубите няколко часа в разходка в стария му град.полиняно а маре poligniano a mare

12. Алберобело

Когато говорим за Истанграм, няма как да пропуснем Алберобело. Градът е известен със своите трули – бели къщички със заострен връх, които превзеха социалните мрежи. Тук останах впечатлен и от местните десерти, които се продават на много места в стария град.алберобело alberobello

13. Дробета – Турну Северин

В края на месец юни се отправихме на едно тридневно пътуване в Румъния и Сърбия отново с Alexandra Travel. Посетихме няколко румънски градчета, сред които Дробета – Турну Северин, Оршова, където се качихме на корабче, с което се отправихме на тричасов круиз по река Дунав. На следващия ден посетихме Бейле Херкулане и баните на Херкулес. Това се оказа румънски спа курорт, заобиколен от величествени гори.турну северин

14. Кладово

По време на пътуването отскочихме и до близкия сръбски град Кладово, където типично по сръбски бяхме посрещнати с плескавица и жива музика. скара

15. ЕреванАрмения

В първия ден на юли се отправихме към Кавказ. Първите няколко дни прекарахме в Армения, като нощувахме в столицата Ереван. Всеки ден пътувахме до различна точка в страната, наемайки местен шофьор. Така успяхме да посетим голяма част от основните забележителности. Останахме изключително очаровани от отношението на местните. армения манастир

16. Тбилиси, Грузия

Продължихме пътуването към Грузия, като прекарахме няколко дни в столицата Тбилиси. Оказа се, че е един модерен град, който има какво да предложи на всекиго. В различните дни пътувахме до различни части на страната.тбилиси

17. Казбек

Връх Казбек си беше като моя мечта. От години исках да пътувам до Кавказ заради него. Намира се в Грузия, близо до границата с Русия. Не можех да повярвам, че пред мен беше величествения връх, покрит със сняг, който толкова много исках да видя. За съжаление бяхме с организиран тур и разполагахме с твърде малко време, но пътуването си струваше. Въпреки малкото време успях да се кача на кон и да ме подгони бик. грузия казбеги коне

18. Каньон Мартвили

Това е още едно невероятно място в Грузия. Каньонът е невероятно красив и си струва да бъде посетен, въпреки дългото пътуване. Тук имахме възможност срещу допълнително заплащане да плаваме с надуваеми лодки.грузия каньон

19. Сигнахи

Сигнахи е столицата на региона Кахетия в Грузия. Това ще е любимо място на всеки почитател на виното, регионът е известен със своите винарни. Отправихме се на винен тур, като посетихме няколко винарни, както и местна пекарна, в която приготвят традиционен грузински хляб.грузия хляб

20. Женева

В средата на септември посетихме Швейцария. Прекарахме няколко дни в Женева без конкретен план, но си тръгнах с шоколад и нов часовник.

21. Анси

Това е един от най-красивите френски градове. Отскочихме до него, докато бяхме в Женева.  Градчето е изключително живописно и не случайно е истински феномен в Инстаграм. Посещението ни съвпадна с временна изложба на Теодор Ушев в замъка на Анси.

22. Белград и Нови Сад

В началото на декември посетихме сръбската столица Белград, където посрещнах рождения си ден. Въпреки че навън беше доста студено, успяхме да разгледаме някои от основните забележителности. В един от дните отскочихме и до близкото градче Нови Сад, чийто стар град привлича хиляди туристи всяка година.

23. Копенхаген

Годината завърши отново в чужбина. На 31 декември кацнахме в столицата на Дания Копенхаген, където изпратихме 2023 година на площада на кметството, който се превърна в арена на мощна заря, продължила цяла нощ.

Разбира се, имаше и още няколко дестинации, които посетих през годината, като често отскачах и до румънската столица Букурещ, комплекс Терме и коледните базари. В трите месеца, в които не пътувах в чужбина се отдавах на уикенд разходки из България, като посетих любимите ми Елена и Трявна няколко пъти. Тази година успях най-накрая да посетя и Фестивала на еленския бут.нова година копенхаген nova godina copenhagen